Uppsats om omvårdnadsmetaparadigm. Som ett resultat måste din uppsats vara av högsta kaliber! 7 mars, Följande reflekterande uppsatsomvårdnad med Michael kände jag att Mrs. Hem Tjänster Priser Om oss Kontakta oss Meny. De argumenterar antingen för ett visst perspektiv analytiskt eller baserar berättelsen på tidigare reflekterande erfarenheter.
Postnavigering
Att skriva en reflekterande omvårdnadsuppsats Att skriva en reflekterande omvårdnadsuppsats är ofrånkomlig, särskilt hos studenter som studerar omvårdnad. Så, vad är egentligen en reflekterande omvårdnadsuppsats och hur man skriver den bra? Under den senaste säsongen som gjorde våra sjuksköterskestudenter galna, alla typer av testinformation reflekterande uppsatsomvårdnad kommer, och vi är väldigt upptagna, reflekterande uppsatsomvårdnad, så om du behöver skriva en reflekterande omvårdnadsuppsats är du välkommen att kontakta vår webbplats kundtjänst, vi kommer att göra vårt bästa för att ge dig den bästa kvaliteten, den mest effektiva tjänsten för att skriva uppsatser, varje uppsats kommer att göra vårt bästa för att ge dig bästa, bästa och bästa informationstjänsten och varje uppsats kommer att göra vårt bästa för att ge dig den bästa servicen.
Du är välkommen att kontakta webbplatsens kundtjänst för konsultation. Syftet med denna typ av artikel är att hjälpa dig att tänka djupt över vad som händer i ditt liv, reflekterande uppsatsomvårdnad. Till exempel kan sjuksköterskeyrket kräva att studenter skriver en reflekterande uppsats under en praktik utanför campus, skriver ner vad som hände och vad de lärde sig av det. För att förstå vad en reflekterande uppsats behöver innehålla kan vi titta på Reflekterande uppsatsomvårdnad Cykel föreslagen av professor Graham Gibbs vid Oxford University. Detta cirkulära mönster är utformat för att hjälpa människor att lära sig kunskap av erfarenhet, inklusive följande steg:. En detaljerad beskrivning av händelsen som har inträffat, det vill säga vad som utlöste reflektion, inklusive var och när händelsen inträffade, vem du var med vid den tidpunkten och vad du gjorde.
Undersök de positiva och negativa aspekterna av upplevelsen som vad som görs bra och vad som inte är tillräckligt bra samt din förståelse och analys. Det här steget kan kräva att du kombinerar de idéer eller praktiska metoder du lärde dig i klassen för att utforska. Planera vad du ska göra härnäst, vad du behöver lära dig, reflekterande uppsatsomvårdnad, eller vilka olika sätt du kommer att reagera på om samma situation inträffar igen. Nyckeln till att skriva en reflekterande uppsats är att se till att ovanstående steg ingår i din artikel. Även om arkitekturen för den reflekterande uppsatsen för omvårdnad inte har några hårda och snabba regler för arkitekturen för den reflekterande uppsatsen, är en kortfattad och tydlig arkitektur mer användbar för att presentera dina idéer.
Den grundläggande strukturen för en reflekterande uppsats bör se ut så här:, reflekterande uppsatsomvårdnad. Avhandlingens uttalande är det viktigaste avsnittet i inledningen. Din avhandling bör vara kort och koncis, och den bör tydligt ange din ståndpunkt. Situationen beskrivs. Eftersom en reflekterande uppsats bygger på tidigare erfarenheter är kärnan i arbetet att diskutera dessa händelser. Återigen bör endast de mest betydelsefulla och värdefulla detaljerna inkluderas i detta område. Personliga känslor delas. Den här delen förklarar hur du reagerar på situationer och hur du kan utveckla emotionell kontroll.
Erfarenhetsutvärdering. Detta avsnitt innehåller en sammanfattning av de förmågor och kunskaper som användes. Reflektion och lärandemöjligheter. Den föregående delen är sammanflätad med denna. Beskriv också din framtida väg för självutveckling. Den här är okomplicerad, reflekterande uppsatsomvårdnad. Beskriv helt enkelt vad du tog upp i din uppsats. Som med andra akademiska uppsatser, om du citerar några källor i artikeln, måste du inkludera en referenslista i slutet av artikeln. Om du reflekterande uppsatsomvårdnad täckte allt ovan i din artikel, sedan din reflekterande uppsatsomvårdnad uppsatsen måste se anständig ut! Som ni kanske märker kommer konkurrensen att bli hård, reflekterande uppsatsomvårdnad.
Även med de bästa betygen och en hög GPA, reflekterande uppsatsomvårdnad, Det är svårt att komma in på sjuksköterskeskolan. Som ett resultat måste din uppsats vara av högsta kaliber! Att lära sig de vanligaste felen och undvika dem i din tidning är en av de bästa strategierna för att säkerställa att ditt arbete är felfritt. Följande är en lista över de vanligaste misstagen i omvårdnadsansökningar. Titta på dem här:. Berätta en berättelse som visar hur hjälpsam du var när du gav vård till någon till intagningstjänstemän. Att ha en stark önskan om att bli sjuksköterska är förstås fantastiskt. Din uppsats, å andra sidan, kommer inte att göra det reflekterande uppsatsomvårdnad övertygande om du inte har någon aning om vad omvårdnad handlar om.
Plagiat är minst sagt oetiskt. Du förhindrar eventuella problem, ser till att referera till alla dina källor och berättar en sann och originell historia. Detta är en vanlig svårighet i inledningen och avslutningen. Snarare kombinera dina idéer och komplettera din artikel i en kreativ reflekterande uppsatsomvårdnad. info onlinesjuksköterskeläxor. Att skriva en reflekterande omvårdnadsuppsats Skriva en reflekterande omvårdnadsuppsats Att skriva en reflekterande omvårdnadsuppsats är ofrånkomlig, särskilt för studenter som studerar omvårdnad. Vad är en omvårdnadsreflekterande uppsats? Professor Gibbs reflekterande cykel För att förstå vad en reflekterande uppsats behöver innehålla kan vi titta på den reflekterande cykeln som föreslagits av professor Graham Gibbs vid Oxford University. Detta cirkulära mönster är utformat för att hjälpa människor att lära sig kunskap av erfarenhet, inklusive följande steg: Beskrivning Beskrivning En detaljerad beskrivning av händelsen som har inträffat, det vill säga vad som utlöste reflekterande uppsatsomvårdnadinklusive var och när händelsen inträffade, vem du var med vid den tidpunkten och vad du gjorde.
Utvärdering och analys Utvärdering och analys Undersök de positiva och negativa aspekterna av upplevelsen, såsom vad som görs bra och vad som inte är tillräckligt bra samt din förståelse och analys. Slutsatser Sammanfatta dina tankar om upplevelsen, inklusive vad du lärde dig av den. Handlingsplan vad du ska göra härnäst, vad du behöver lära dig eller vilka olika sätt du kommer att reagera om samma situation inträffar igen. Grundstrukturen för en reflekterande uppsats bör se ut så här: Följande är typiska drag för en reflekterande omvårdnadsuppsats: Introduktion. Reflekterande uppsats: Misstag att undvika Som du kanske märker kommer konkurrensen att bli hård.
Titta på dem här: Utelämna din personliga omvårdnadserfarenhet. En uppsats om sjuksköterskeansökan verkar vara mycket svag utan en anekdot från det verkliga livet. Inte inklusive dina erfarenheter. Ge inte tillräckligt med skäl för att backa upp dina påståenden. Upprepa dig själv Detta är en vanlig svårighet i inledningen och avslutningen. Reflekterande uppsatsomvårdnad för ett liknande uppdrag? Ta hjälp av våra sjuksköterskekvalificerade experter! Beställ nu. Föregående inlägg Föregående. Akademisk nivå Gymnasium Grundutbildning Masters PhD. Ungefär ord. Brådskande 12 dagar 11 dagar reflekterande uppsatsomvårdnad Dagar 3 dagar 4 dagar 48 timmar 24 timmar 12 timmar 8 timmar 6 timmar. Se vad som händer efter att du har lagt den här beställningen. Beställ ett anpassat papper skrivet från grunden enligt dina krav.
uppsats om utbildnings- och karriärmål
Till exempel kan sjuksköterskeyrket kräva att studenter skriver en reflekterande uppsats under en praktik utanför campus, skriver ner vad som hände och vad de lärde sig av det. För att förstå vad en reflekterande uppsats behöver innehålla kan vi titta på den reflekterande cykeln som föreslagits av professor Graham Gibbs vid Oxford University. Detta cirkulära mönster är utformat för att hjälpa människor att lära sig kunskap av erfarenhet, inklusive följande steg:. En detaljerad beskrivning av händelsen som har inträffat, det vill säga vad som utlöste reflektion, inklusive var och när händelsen inträffade, vem du var med vid den tidpunkten och vad du gjorde.
Undersök de positiva och negativa aspekterna av upplevelsen som vad som görs bra och vad som inte är tillräckligt bra, samt din förståelse och analys. Det här steget kan kräva att du kombinerar de idéer eller praktiska metoder du lärde dig i klassen för att utforska. Planera vad du ska göra härnäst, vad du behöver lära dig eller vilka olika sätt du kommer att reagera om samma situation händer igen. Nyckeln till att skriva en reflekterande uppsats är att se till att ovanstående steg ingår i din artikel. Även om arkitekturen för den reflekterande uppsatsen för omvårdnad inte har några hårda och snabba regler för arkitekturen för den reflekterande uppsatsen, är en kortfattad och tydlig arkitektur mer användbar för att presentera dina idéer. Den grundläggande strukturen för en reflekterande uppsats bör se ut så här:. Avhandlingens uttalande är det viktigaste avsnittet i inledningen.
Din avhandling bör vara kort och koncis, och den bör tydligt ange din ståndpunkt. Situationen beskrivs. Eftersom en reflekterande uppsats bygger på tidigare erfarenheter är kärnan i arbetet att diskutera dessa händelser. Återigen bör endast de mest betydelsefulla och värdefulla detaljerna inkluderas i detta område. Personliga känslor delas. Den här delen förklarar hur du reagerar på situationer och hur du kan utveckla emotionell kontroll. Erfarenhetsutvärdering. Detta avsnitt innehåller en sammanfattning av de förmågor och kunskaper som användes. Reflektion och lärandemöjligheter. Den föregående delen är sammanflätad med denna. Beskriv också din framtida väg för självutveckling. Den här är okomplicerad. Beskriv helt enkelt vad du tog upp i din uppsats. Som med andra akademiska uppsatser, om du citerar några källor i artikeln, måste du inkludera en referenslista i slutet av artikeln.
Om du har täckt allt ovanstående i din artikel, måste din reflekterande uppsats se anständig ut! Som ni kanske märker kommer konkurrensen att bli hård. Även med de bästa betygen och en hög GPA är det svårt att komma in på sjuksköterskeskolan. Som ett resultat måste din uppsats vara av högsta kaliber! Att lära sig de vanligaste felen och undvika dem i din tidning är en av de bästa strategierna för att säkerställa att ditt arbete är felfritt. Följande är en lista över de vanligaste misstagen i omvårdnadsansökningar. Titta på dem här:. Berätta en berättelse som visar hur hjälpsam du var när du gav vård till någon till intagningstjänstemän. Att ha en stark önskan om att bli sjuksköterska är förstås fantastiskt. Detta är även utan att beakta det faktum att de flesta sjuksköterskor arbetar under stress, de åtaganden de gör och den begränsade tid de får tillbringa med sina nära och kära.
Vad detta innebär i verkliga termer är att närhelst sjuksköterskor gör misstag eller lär sig nya saker, behåller de information på olika sätt. Det beror på att vissa sjuksköterskor kanske inte behåller information så bra, medan andra behåller mycket information. Genom reflekterande skrivande inom omvårdnaden måste dock sjuksköterskor sitta ner och medvetet fundera över sina erfarenheter på jobbet. Denna handling av medvetet tänkande innebär att sjuksköterskor börjar placera sina incidenter eller dagar på jobbet i långtidsminnet. När sjuksköterskor börjar gå igenom olika händelser och reflektera över alla alternativa handlingar de kunde ha vidtagit, förstärker de positiva handlingar djupare in i sina minnen. Även om reflektion kan inträffa före eller efter en specifik händelse, sker den ofta under händelser. Detta innebär att sjuksköterskor reflekterar över sina handlingar när de skriver i sina dagliga journaler eller diskuterar frågor med sina chefer.
Med övning kan dock reflekterande övning ske i handling. Detta inträffar när sjuksköterskor känner igen olika situationer medan de fortfarande är i dem och kan reflektera över vad som händer. Sådan reflektion tar sjuksköterskor ner på en väg av mindfulness, dvs. Sjuksköterskor behöver varken säga något som dyker upp i deras huvuden och de behöver inte få panik och bli nervösa under stunden. Alla möjliga saker kan hända sjuksköterskor och patienter under arbetets gång. Ibland händer saker i närvaro av sjuksköterskor, och ibland går de in och upptäcker att situationer utvecklas. Att tydligt komma ihåg incidenter och händelser när de inträffade, utan att utelämna dina handlingar kan vara en mycket viktig färdighet. Det är därför reflekterande skrivande inom omvårdnad uppmuntras starkt, vare sig det är formellt eller helt enkelt att skriva i en daglig dagbok.
Genom reflekterande skrivande i omvårdnad kan sjuksköterskor fånga all viktig information och hänvisa till dem i framtiden om det behövs. Reflektion är en viktig färdighet för alla vårdpersonal eftersom det hjälper dem att dela kunskap med andra vårdpersonal. Det gynnar utövarna och gör det möjligt för dem att förstå utmanande situationer. Utan tvekan hjälper detta till att optimera arbetsmetoder samtidigt som det förbättrar interprofessionella relationer. Genom reflektion kan både sjuksköterskor och annan vårdpersonal titta på sina kollegors praxis från en objektiv synvinkel. Genom att göra detta kan sjuksköterskor höja kvaliteten på sina prestationer på jobbet. Reflektion skapar utrymme för att identifiera styrkor och svagheter, vilket utgör en grund för att förstärka och utveckla de områden som behöver förbättras.
Nedan följer några rekommenderade steg att följa när du skriver reflekterande konton:. Allt reflekterande skrivande inom omvårdnad eller någon annan form av Reflektion för den delen börjar med en introduktion. Ange i inledningen vilka förväntningar du hade på en lektion, läsning eller upplevelse som du tänker reflektera över. Avsluta din introduktion med ett examensarbete som visar hur dina åsikter förändrades. Medan de flesta reflekterande uppsatser följer den konventionella introduktionen, kroppsstyckena och slutformatet, följer reflekterande skrivande inom omvårdnad ett något annorlunda format.
Reflekterande omvårdnadsuppsatser består vanligtvis av följande delar:. Att skriva om utbildnings- eller yrkeserfarenheter inom sjuksköterskeområdet är en vanlig praxis som har varit på plats under lång tid nu. Denna form av skrivande gör det möjligt för sjuksköterskor att utveckla Reflektion och följaktligen lära av sina erfarenheter. De flesta vårdpersonal uppmuntrar reflekterande skrivande för att upprätthålla utvecklingen av relationell, etisk och klinisk kompetens hos sjuksköterskor samtidigt som de främjar självkännedom. Introduktionen av en omvårdnadsuppsats bör förklara syftet med uppsatsen och informera läsarna vad de kan förvänta sig. Detta avsnitt bör endast innehålla värdefulla och viktiga detaljer om uppsatsen.
I det här avsnittet måste sjuksköterskor inte bara visa sina reaktioner på specifika situationer utan också dela med sig av sina personliga känslor. Ofta borde dessa känslor handla om hur de kunde övervinna sina känslor och agera rationellt. När du utvärderar dina erfarenheter, kom ihåg att hålla saker korta. Du kan göra det här avsnittet till en sammanfattning av deras erfarenheter eller händelser i fråga som betyder för dig på professionell nivå. Detta avsnitt har en nära koppling till föregående avsnitt. Medan du i föregående avsnitt bara ger en sammanfattning av den specifika händelsen eller upplevelserna, bör det här avsnittet fokusera på att illustrera vad de specifika händelserna eller upplevelserna fick dig att förstå. Illustrera också eventuella planer för självutveckling som du tänker fortsätta i framtiden.
Det här avsnittet är väldigt enkelt och okomplicerat. Ge en sammanfattning av all information du diskuterar i uppsatsen. Undvik att introducera några nya idéer, eftersom det kan förvirra dina läsare. Syftet med denna uppsats är att reflektera över mitt möte med en patient i en vårdmiljö. Reflektion är ofta synonymt med att lära sig av erfarenheter. Professionella ser det som ett viktigt tillvägagångssätt för att anamma ett system för livslångt lärande. De flesta yrkesverksamma ser denna metod som ett effektivt sätt att främja professionell och personlig utveckling, både oberoende och kvalificerade yrkesverksamma. En sådan utveckling stimulerar så småningom både professionell och personlig tillväxt. Händelsen som jag kommer att reflektera över i denna artikel inträffade under min placering på onkologisk avdelning under det första året av min yrkesverksamma karriär som sjuksköterska.
Vi hade en äldre patient på avdelningen, vars inläggningsanledning var magcancer. Så fort han kom, läste vi hans anteckningar. Anteckningarna visade att han hade stora inlärningssvårigheter, vilket antydde att han också hade svårigheter med verbal kommunikation. Mina huvudområden för reflektion är hur andra sjuksköterskor och jag använde kommunikationskraften för att visa medkänsla och lugna patienten, samt flexibiliteten i våra vårdmetoder för att möta patientens specifika behov. En sjuksköterska kom in på avdelningen med fyra medlemmar av allmänheten, vars syn på avdelningen var en del av ett förfarande för jobbannonsering. När patienten hörde dessa ord från sjuksköterskan blev patienten överdrivet bekymrad och började skrika, gråta och slå huvudet bakåt mot kudden.
Även om det tog mycket tid kunde en annan sjuksköterska lugna patienten genom att prata med honom på ett lugnande sätt. Innan incidenten inträffade var jag medveten om att just den här sjuksköterskan visade de fyra medlemmarna av allmänheten runt onkologiska avdelningen som en del av jobbannonseringsproceduren. När händelsen inträffade hade jag bara varit på onkologisk avdelning i ungefär ett halvår. Min naivitet på den tiden gjorde att jag kände mig lite osäker på min position och roll i teamet. I slutändan kände jag en stark brist på erfarenhetsförtroende att hantera situationen självständigt. När jag ser tillbaka tror jag att min ökade nivå av ångest fick mig att kämpa för att ingripa. Det ändrar dock inte det faktum att jag och mina kollegor borde ha ingripit tidigare för att säkerställa att vi hanterade patienten mer effektivt.
Dessutom blev jag störd när sjuksköterskan inte tog hänsyn till patientens specifika behov under besöket på onkologisk avdelning. Detta beror på att den oro som orsakats för både allmänheten och patienten var onödig. I detta avseende känner jag att jag inte gett tillräckligt med stöd till patienten. Vårt misslyckande att arbeta tillsammans som ett team genom att dela information och ingripa innan situationen eskalerade avslöjar hur låg sammanhållningen i gruppen var vid den tiden. Enligt forskning har personer med inlärningssvårigheter vanligtvis svårt att anpassa sig till nya miljöer. Detta ökar sannolikheten för problematiskt beteende när man hanterar frågor utanför normen. Ändå bör vårdpersonal vara medveten om effektiva metoder för att interagera med sådana människor.
Genom regelbunden reflektion kan sjuksköterskor förbättra sin förmåga att hantera dessa situationer. Innan inläggning på sjukhus är det tillrådligt att vårdpersonal gräver i kommunikationen för de patienter som de kommer att hantera, vad de gillar och vad de inte gillar. Dessutom bör daglig kommunikation med patienter som har inlärningssvårigheter involvera holistisk eller patientcentrerad vård för att fullt ut tillgodose deras behov. Detta kan involvera både verbala och icke-verbala kommunikationsmedel. Därför är det tillrådligt att yrkesverksamma tittar och lyssnar, får ögonkontakt, är interaktiva och kommunikativa, avsätter tillräckligt med tid för patienten och om möjligt låter personer med erfarenhet av att hantera patienter med inlärningssvårigheter hantera patienten. Efter denna händelse tror jag att jag har blivit mer uppmärksam på essensen av att utöva professionalism i praktiken och vara självsäker.
Insikten jag fått från denna erfarenhet gör mig mer medveten om konsekvenserna av att inte agera snabbt. Vi bör också lägga större vikt vid sunda arbetsrelationer mellan vårdpersonal inom onkologisk avdelning. Hälsosamma relationer kommer sannolikt att förbättra gruppsammanhållningen. Om sådana situationer uppstår i framtiden tänker jag vara mer proaktiv i mina handlingar. Jag strävar efter att ta itu med situationer som jag möter oavsett min erfarenhetsnivå eller min position inom teamet. Dessutom kommer jag att ta upp hur jag närmar mig patienter med inlärningssvårigheter i framtiden genom att använda de mest idealiska metoderna för kommunikation och genomföra oberoende forskning om deras individuella behov.
Hos Myhomeworkwriters. Som sådan kompromissar vi aldrig med kvaliteten på våra läxtjänster. Våra läxhjälpare ser till att de tillverkar varje papper noggrant för att matcha kraven i instruktionsformuläret. Med Myhomeworkwriters. com garanteras varje student högkvalitativa, professionellt skrivna uppsatser. Vi ser till att vi anställer personer med höga akademiska kvalifikationer som kan upprätthålla vår kvalitetspolicy. Dessa författare genomgår vidareutbildning för att vässa sina skrivfärdigheter, vilket gör dem mer kompetenta i att skriva akademiska uppsatser. Vårt företag upprätthåller ett rättvist prissättningssystem för alla akademiska skrivtjänster för att säkerställa överkomliga priser. Vårt prissystem genererar offerter baserade på egenskaperna hos enskilda papper.
My Homework Writers garanterar alla elever snabb leverans av papper.
No comments:
Post a Comment